Na een traject van bijna een jaar, maakt Doomijn Kinderopvang deze week haar herziene identiteit bekend met de lancering van een nieuwe huisstijl. Met de slogan ‘stap in de kinderwereld’ nodigt Doomijn kinderen én ouders uit om mee te spelen en te groeien, en te genieten van de ontwikkeling die kinderen doormaken.
Sinds haar start als directeur in 2019 kreeg Manuela Spaninks geen eenduidig antwoord op de vraag wat Doomijn uniek maakt. Om hier achter te komen, ging de organisatie aan de slag met een identiteitstraject. Manuela: “Met ouders en medewerkers hebben we ons het afgelopen jaar gebogen over vragen als: waar geloven we écht in, wat beloven we kinderen en ouders en wat is de rol die onze kinderopvang speelt bij de ontwikkeling van een kind? Als resultaat ligt er nu een identiteitsbewijs dat precies vertelt wat ons uniek maakt en hoe wij willen werken. Niet nieuw, wél breed gedragen.”
Om ook van buiten te laten zien wie Doomijn van binnen is, werd ook de visuele identiteit onder de loep genomen. “Onze identiteit draait helemaal om ontdekken, spelen, vies worden en buiten de lijntjes kleuren. Dat vraagt om een dynamische huisstijl die op allerlei manieren toe te passen is, waarin spelen en de natuur voorop staan én die meebeweegt met de tijd. Daar paste ons strakke logo met felle kleuren niet langer bij”, is Manuela van mening.
De website van Doomijn en accounts op sociale media zijn sinds deze week aangepast naar de nieuwe huisstijl. Om ouders en andere geïnteresseerden mee te nemen in de identiteit maakte de organisatie een online magazine met de titel ‘Stap in de kinderwereld’, dat verschijnt op www.doomijn.nl/magazine. Manuela nodigt iedereen uit: “Stap even uit die ‘grotemensenwereld’ en laat de foto’s, video’s en verhalen je verwonderen. Daarvan word je zo blij als een kind!”