Vanaf mei 2021 treedt Claudi Groot Koerkamp in dienst als directeur-bestuurder van Apeldoorn Marketing. Tevens is zij kwartiermaker voor Apeldoorn Partners, de beoogde nieuwe citymarketingorganisatie, waar naast Apeldoorn Marketing (AM) ook Toeristisch Platform Apeldoorn, Centrummanagement Apeldoorn (CMA) en Apeldoorn Congresstad (AC) deel van uit maken. De vier partijen hebben daartoe in december een intentieovereenkomst afgesloten, met de ‘Visie Citymarketing Apeldoorn 2025’ als gezamenlijke basis.
Een directeur met ervaring en ambitie
Met de aanstelling van Claudi Groot Koerkamp krijgt Apeldoorn een ervaren citymarketeer. Claudi heeft in dienst van MarketingOost meerdere functies in Overijssel vervuld, waaronder die van merkleider IJsseldelta en brandmanager Stad en Regio Zwolle. Onder haar leiding is de city- en regiomarketing van Zwolle verder geprofessionaliseerd, wat geresulteerd heeft in meerdere nominaties en prijzen op het gebied van citymarketing.
Groot Koerkamp heeft enorm veel zin in haar nieuwe uitdaging in Apeldoorn.
‘Citymarketing is een proces van de lange adem en van samen op trekken. Met alle partners in de stad en in de regio, maar natuurlijk ook in nauwe samenwerking met de gemeente Apeldoorn. Ik heb de kennismaking met Apeldoorn als een warm bad ervaren en kan niet wachten om mijn steentje bij te dragen.’
Michel van Maarseveen, voorzitter van de Raad van Toezicht van Apeldoorn Marketing, is blij met de aanstelling van Groot Koerkamp. “De afgelopen jaren hebben de vier partijen al heel intensief samengewerkt. De verdere bundeling van kennis en expertise is een logische vervolgstap. En nu krijgt Apeldoorn ook een sterke directeur met veel ervaring en visie, die met haar team de stad en de regio voortvarend in de markt gaat zetten”, aldus Van Maarseveen.
Apeldoorn: een stad met ambitie
In de afgelopen jaren is hard gewerkt aan een nieuw perspectief voor Apeldoorn. De gemeente investeert fors in de binnenstad, ondanks financiële tegenwind. Juist in deze Coronatijd is een lange termijn investering in citymarketing zeer belangrijk. De Raad van Toezicht is vol vertrouwen over de toekomst, omdat juist in deze tijd de samenwerking tussen de Apeldoorn Partners en de gemeente Apeldoorn versterkt is. Samen met de regionale marketingpartner Visit Veluwe werken de Apeldoorn Partners aan de ambities van Apeldoorn en de Veluwe.