Zondag 27 januari bezochten 30 kinderen van KidsCollege Apeldoorn het Museonder in Het Nationale Park De Hoge Veluwe in Hoenderloo om te leren én om te helpen met de marketing van het museum.
Dit deden zij op uitnodiging van Apeldoorn Marketing en Het Nationale Park De Hoge Veluwe. Om meer Apeldoorners bekend te maken met al het moois van/in Park De Hoge Veluwe, werden de kinderen van KidsCollege, door Ilse Harmelink, directeur van Apeldoorn Marketing, in een paar uur klaargestoomd tot ambassadeur. Daarna mochten de kinderen het Museonder bezoeken en aan de slag met hun plannen om het park bij leeftijdsgenoten onder de aandacht te brengen.
Speurtocht door het Museonder
‘De basis van marketing is denken vanuit de doelgroep. Toevallig zijn wij nu daadwerkelijk bezig om te kijken hoe we Park De Hoge Veluwe nog meer in het hoofd van Apeldoorners en vooral Apeldoornse gezinnen kunnen krijgen. Wie kunnen daar nou beter over nadenken dan de kids zelf?’, aldus Harmelink.
Zo deden de scholieren speurtocht door het Museonder. Datzelfde museum viel goed in de smaak. Bence Mészáros van basisschool De Eendracht: ‘Ik wist niet dat het bestond, ik ga er wel reclame voor maken’. Met zijn school is hij al wel eens op De Hoge Veluwe geweest. ‘Ik ga nog een keer naar het Museonder, later wil ik ontwerper worden en ik vond dit heel mooi’, aldus IJsbrand van Erven van de Heuvellaanschool. Manuel van Gortel van basisschool De Fakkel gaf de middag een 10+: ‘ik kende het nog niet, superleuk en interessant dat we dit keer de natuur ingingen, zelf dingen doen is leuk’.
De marketing van Apeldoorn op de Veluwe
Samen met VisitVeluwe, Het Toeristisch Platform Apeldoorn, de VeluweAlliantie en Centrummanagement Apeldoorn werkt Apeldoorn Marketing aan het promoten van de stad én de natuur van de regio Apeldoorn. Omdat kinderen een belangrijke doelgroep zijn, is het ook belangrijk dat zij meedenken.
Over KidsCollege Apeldoorn
KidsCollege Apeldoorn (KCA) is een weekendschool voor leergierige kinderen, die op zondagmiddag een boeiende wereld in willen duiken. Een wereld, waar ze als gevolg van hun thuissituatie niet gauw mee in aanraking komen. Op 24 zondagmiddagen per jaar kunnen zij deze, samen met Apeldoornse professionals, ontdekken. Onze leerlingen maken kennis met interessante mensen uit het bedrijfsleven en gaan met hen aan het werk. Zo leren de kinderen hun talenten ontdekken, krijgen zij een bredere kijk op hun mogelijkheden en ontwikkelen meer zelfvertrouwen. Dit alles met als doel hen te ondersteunen en motiveren in hun keuze voor een vervolgopleiding.